Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego



§ 1
Postanowienia wstępne


* Sklep internetowy Pure Harmony, dostępny pod adresem internetowym ​https://pureharmony.com.pl/, prowadzony jest przez Grzegorza Stawarza.
* Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z ​Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.


§ 2
Definicje


* Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której ​przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
* Sprzedawca – osoba fizyczna – Grzegorz Stawarz
* Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
* Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą ​prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu ​działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
* Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym ​https://pureharmony.com.pl/
* Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu ​zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z ​wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość ​do chwili zawarcia umowy włącznie.
* Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
* Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i ​zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
* Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje ​o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
* Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
* Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie ​Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków ​Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
* Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty ​do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ​ilości produktów.
* Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży ​między Klientem a Sprzedawcą.
* Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a ​Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – ​stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.


§ 3
Kontakt ze Sklepem


* Adres Sprzedawcy: ul. Leska 11, 35-505
* Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@pureharmony.com.pl
* Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 72 1870 1045 2078 1005 1129 0001
* Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w niniejszym ​paragrafie.



§ 4
Wymagania techniczne


Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania ​zamówień na Produkty, niezbędne są:
* urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
* aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
* włączona obsługa plików cookies,,
* zainstalowany program FlashPlayer.


§ 5
Informacje ogólne


* Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi ​odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu ​spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub ​niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
* Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień ​przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po ​założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie ​niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia ​bez zakładania Konta.
* Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają ​podatek VAT).
* Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt ​oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której ​Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym ​także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
* W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas ​nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie ​płatności za okres rozliczeniowy.
* Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze ​obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena ​będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o ​innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.


§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie


* Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji.
* Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
* Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w ​Formularzu rejestracji.
* Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego ​tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do ​Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na ​adresy podane w § 3.

§ 7
Zasady składania Zamówienia


W celu złożenia Zamówienia należy:
* zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
* wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Kup ​teraz”;
* zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
* jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz ​zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma ​nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), ​wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
* kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz ​potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
* wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, ​opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.


§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności


* Klient może skorzystać z następujących metod dostawy Produktu:
* Przesyłka pocztowa,
* Przesyłka kurierska,
* Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
* Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
* Płatności elektroniczne
* Płatność kartą płatniczą.
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod ​płatności znajdują się za stronach Sklepu.


§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży


* Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim ​złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie ​internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
* Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz ​jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania ​Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez ​Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania ​Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej ​oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz ​potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta ​powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a ​Sprzedawcą.
* W przypadku wyboru przez Klienta:
* płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient ​obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia ​zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
* płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania ​płatności przy odbiorze przesyłki.
* A W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem ​dostawy jest najdłuższy podany termin.
* W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma ​możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich ​Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
* Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
* W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności ​elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
* W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia ​zawarcia Umowy Sprzedaży,
* Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
* Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty ​za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach ​Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania ​Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową ​Sprzedaży.

§ 10
Prawo odstąpienia od umowy


* Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania ​jakiejkolwiek przyczyny.
* Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu ​Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
* W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, ​partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, ​partii lub części.
* W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas ​oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie ​pierwszej z rzeczy.
* Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o ​odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy ​wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
* Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą ​elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez ​złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe ​Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, ​którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy ​z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
* W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, ​Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-​mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
* Skutki odstąpienia od Umowy:
* W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za ​niezawartą.
* W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie ​po otrzymaniu zakupionych przedmiotów, nie później niż w terminie 14 dni od dnia ​otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane ​przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych ​kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż ​najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
* Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie ​zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie ​zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi ​kosztami.
* Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z ​powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, ​które zdarzenie nastąpi wcześniej.
* Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym ​Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował ​Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument ​odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
* Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu ​Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym ​trybie odesłany pocztą.
* Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z ​korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech ​i funkcjonowania Produktu.
* W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w ​zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się ​znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
10.1 Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje ​Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
* w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana ​według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych ​potrzeb,
* w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym ​opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę ​zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po ​dostarczeniu,
* w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca ​krótki termin przydatności do użycia,
* o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą ​Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po ​spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
* w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym ​Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do ​odstąpienia od Umowy,
* w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na ​swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
* w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została ​uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić ​dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi ​Sprzedawca nie ma kontroli,
* w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy ​komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało ​otwarte po dostarczeniu,
* o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o ​prenumeratę,
* o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli ​spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem ​terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie ​prawa odstąpienia od Umowy,

§ 11
Reklamacja i gwarancja


* Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
* W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo ​do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
* Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym ​Regulaminie adresy Sprzedawcy.
4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym ​Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza ​reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
* Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) ​jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z ​wadą towaru.
* Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż ​w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta ​uznał za uzasadnione.
* Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany ​w § 3 niniejszego Regulaminu.
* W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także ​jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.


§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń


* Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z ​pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady ​dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych ​powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których ​zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów ​Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony ​Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; ​http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz ​http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
* Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z ​pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
* Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu ​konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji ​Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu ​wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
* Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji ​Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej ​(Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania ​mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a ​Sprzedawcą.
* Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między ​nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) ​rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ​ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów ​Polskich).

§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym


* Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu ​internetowego jest Sprzedawca.
* Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu ​internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na ​to zgodę – także w celu marketingowym.
* Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
* W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy ​przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane ​osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki ​na zlecenie Administratora.
* W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności ​elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe ​Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie ​internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w ​Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje ​brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.


§ 14
Postanowienia końcowe


1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych ​przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w ​zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego ​Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 ​dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie ​powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu ​cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach ​konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i ​dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej ​platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: ​http://ec.europa.eu/consumers/odr/.